joi, 5 noiembrie 2009

Cele mai grele decizii

Nu scriu postu asta cu un anumit motiv, pentru ca acuma mi-as fi dat seama ce decizii importamte am luat sau daca am luat deciziile bune la momentul potrivit, ci pur si simplul m-am gandit ca e un bun subiect de abordat.

Daca ne gandim la definitia din dex o sa ne dam seama ca de multe ori incalcam definitia si luam hotarari fara a sta sa le analizam, fara sa examinam situatia, fara sa fim fermi si hotarati. Facand toate asta, incalcam legea dexului si folosim cuvinte fara sa intelegem ce inseama ele?

Luam decizii de la varste destul de fragede, atunci cand parintii ne pun sa alegem daca vrem o bomboana sau o ciocolata, pentru ca nu avem voie prea multe dulciuri si noi trebuie sa hotaram ce ne place mai mult, actionam din instinct, decidem gandindu-ne la un singur factor, cand de fapt lucrurile erau mai complicate, nu suntem fermi de cele mai multe ori pe decizia care am luat-o si mai ales, sunt dati in care nici nu realizam ca de fapt am luat o hotarare care ne va influenta intr-un mod sau altu.

Ce decizii majore avem de luam in viata? O sa ma raportez la mine si la cum vad eu lucrurile.
  1. prima decizie e cum am zis mai sus, la varsta de 5-6 ani in care trebuie sa alegem acel lucru dulce care chiar ni-l dorim.
  2. pentru mine a fost un moment important mersul la gradinita. Atunci a trebuit sa decid ca sunt un copil care a crescut si poate sta fara parinti, ca sunt convinsa ca se vor intoare dupa mine si dupa o saptamana am luat si decizia de a nu ma mai despartii de mama cu lacrimi in ochi atunci cand ma lasa la gradi.
  3. vine clasa intai, vrem sa fim frumosi si sa ne uimim colegii cu uniforma si caietele noastre, cu creioanele cool, chiar daca noi nu intelegem de fapt ceea ce se intampla cu adevarat, ca de atunci incepe perioada aia care nu se va termina prea curand si luam decizii legate de uniforma, de rechizite si tot ceea ce ne mai cumpara parintii, pentru ca atunci suntem destul de "mari" pentru a decide ceea ce ne place
  4. o alta decizie importanta a fost pentru mine, daca am voie sau nu sa il plac pe colegu ala dragut de clasa, cum adica sa ma joc cu el si sa il si plac. Era o vreme dificila pe atunci, dar totusi am trecut si peste asta
  5. a insemnat mult pentru mine sa reusesc sa merg singura la piata sa cumpar bomboane si alte prostii din banii care i primeam ocazional, a fost dificil sa imi inving teama de a sta singura si de a aprinde aragazul, au fost decizii care a trebuit sa le iau poate chiar daca nu imi doream asta.
  6. apoi a urmat decizia aia extrem de importanta, i acord prietenia baiatului, acept sa ma pupe sau nu?
  7. am decis la ce liceu vreau sa merg, mi-am luat inima in dinti si mi-am parasit satu, am reusit sa merg singura cu autobuzu, am invata sa circul in brasov cu ratb-ul
  8. am luat hotararea ca sunt tampenii pe care parintii nu trebuie sa le afle (asta cred totusi ca o luasem mai de mult )
  9. am decis sa dau la ASE si mai ales ca vreau la Bucuresti, poate a fost o chestie involuntare, pentru ca toata lumea pleca sa studieze altundeva, era un trend in liceu sa mergi altundeva la facultate, ca si cum ai face facultatea la tine in oras si devii un nimeni
  10. am decis ca vreau sa stau cu fetitele in apartament si ca vreau sa ma adaptez la ceea ce inseamna viata de capitala
  11. anu asta am hotarat ca vreau sa stau la camin, desi nu am fost extrem de convinsa
  12. am fost sigura cand am decis ca vreau sa fac voluntariat si sa ma alaturi unei asociatii studentesti
  13. acum 9 luni am luat decizia de a-mi face un blog in care sa scriu periodic
  14. intre toate aceste perioade am hotarat ca e bine sa suferi un timp pentru a te departa de ceva ce inseamna doar obisnuita si atasare

Continui sa iau hotarari si inca nu sunt convinsa ca iau deciziile care trebuie si de faptul ca constientizez cu adevarat momentele in care se petrec aceste lucruri.

Voi cate decizii importante ati luat pana acuma ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu