joi, 21 mai 2009

Inceput de manager


Neaparat trebuie sa scriu de faptul ca sunt extrem de mandra de mine si de Miki. Dar de ce?

Pai, ieri ne-a zis profu de SEO ca proiectul nostru in Microsoft Project a fost cel mai bun. E adevarat ca ne-am chinuit ceva la el, dar acum satisfactia e pe masura. Tot ieri am predat un alt proiect. Bine proiectul il incepusem de vreo luna, dar era doar la stadiul de inceput, adica facusem analiza SWOT, am aflat care e problema la noi in firma si mai aveam de rezolvat acea problema. Initial, inainte sa analizam problema cum ar trebui, am hotarat sa facem cu ajutorul unui limbaj de programare un program care sa ne genereze drumul minim intre n orase de distributie,initial am vrut sa folosim problema cu comis voiajorul, dar dupa am gasit un algorimt mai interesant de la grafuri, dar o data ce mai iei problema si o intorci pe toate partile, dupa ce initial te agiti sa cauti rezolvarea la ceea ce ti-ai propus, cu siguranta schimbi tema proiectului si asa ne-am dat seama ca bine ar fi sa implementam niste GPS-uri pe masinile de distributie. Dar pentru a le implementa este necesar sa le achiztionam si aici vine problema ce o vom rezolva noi.
O licitatie de GPS-uri care sa satisfaca nevoile reprezentantiilor firmei. Asta a fost sarcina lui Miki, sa se ocupe de licitatie, si asa a invatat in cateva ore cum sa aplice teoria multimilor fuzzy in alegerea celei mai bune firme, de unde putem achizitiona aceste GPS-uri. A luat in calcul pretul, memoria, diagonala, frecventa si sistemul de operare , a general mai multe grafice, a analizat si spre diminiata a concluzionat, firma noastra va achzitiona dispozitivul 3, pentru ca el a iesit favorabil in optimizarea multicriteriala.

Si ca echipa ce suntem, normal ca am avut si eu partea mea de lucru. Eu sunt persoana care se ocupa de lucrarea in programe informatice, asa ca am lucrat in Access si ca echipa de manageri ce ne formam am generat in Microsoft Project, activitatea noastra pe intreaga durata a lucrarii proiectului. Am facut in asa fel incat sa aratam ca am lucrat in fiecare zi cu mult interes la proiect, desi asta se intampla doar teoretic, pentru ca in viata studentului proiectele se rezolva cu maxim 24 de ore inainte, atunci vin ideile cele mai bune, sporul cel mai mare. M-am apucat relativ din timp sa lucrez in Access, adica de sambata, nu era mare lucru sa fac 5 tabele, niste legaturi intre ele, one to many, sa bag niste date si sa generez rapoarte. Problema mea a venit cand eu am vazut ca am acasa Access 2007 si la facultate am lucrat in 2003, intradevar nu e schimbat atat de radical incat sa ma bulverseze de tot si sa nu mai stiu sa lucrez, dar eu am data peste o mare problema, vroiam sa generez combo box, si nu mai stiam cu cine fac legatura, ok eu vreau sa am sagetuta in jos la campul orase, dar cu cine fac legatura cu orase sau cu tabela clienti ? Marti dupamasa, ma chinui cu Alin poate stie el, dupa 5 minute de apasat pe toate casutele in access, hotarasc sa il sun pe Florin, Florin e acel prieten care il are toata lumea, cel care te ajuta cu ceea ce inseamna calculator, programe si alte chestii legate de buna functionare a calculatorului. Florin, care e un geniu in ale calculatoarelor, imi explica cum pot face ceea ce vreu, era un semn bun ca a inteles ce nu stiu sa fac, de multe ori explic in asa fel incat ceilalti habar nu au ce vreau de la viata lor, dar intre mine si Florin e o perfecta comunicare si a inteles unde vreau sa ajung. Imi explica o data, de 2 ori, eu tot nu inteleg, ce sunt alea campuri, ce sunt tabele, ce vrea cu legatura X, era o varza. Mai imi explica de cateva ori, simt cum rabdarea lui ia sfarsit si inainte sa imi inchida el telefonul din cauza nervozitaii care i-o cream, de undeva de sus ma luminez si reusesc sa fac ce mi-a explicat Florin. Perfect, eu imi pot continua proiectu, iar dragul de Florin isi poate continua nervos pe mine ziua de lucru. Termin si cu tabelele. Acum urmeaza partea care imi plac mie in general cel mai mult, completarea tabelelor cu date fictive, adica apas pe taste la nimereala, si asa introduc codul clientilor, denumirea fimei, codul produselor, costul unui produs, data livrarii si etc. Generez cateva rapoarte, fac un folder cu tot ce am lucrat si i-l trimit lu Miki. Gata partea mea din proiect. A urmat prezentarea care e iest foarte bine.

Dupa un asa proiect realizat cu toata seriozitatea, incep sa cred ca sunt pe drumul cel bun al unui manager in devenire. Gata ca m-am laudat destul, voi mai gasii si alte dati motive sa ma laud.

P.S : Miki, super bine lucrat, macar pentru asta meritam sa luam examenu la SEO :P

3 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Woaa!!!
    Am gasit la fix postul asta! tocmai cand deschideam caietul de SEO pentru a ma apuca de tocilareala ! :D
    Genial! Mi-ai dat un imbold, mi-ai stimulat sistemul informational, ocupi un rol major in Sistemul de Incurajare, minimizezi impactul factorilor perturbatori asupra psihicului meu (la asta te mai ajuta si cana de Coffee de pe al meu birou... :-" ), nu prezinti numai date, ci si informatii, aducand astfel un + de cunoastere, aduci beneficii functiunii de Curaj a sistemului meu informational ...(aberez intr-un haaaaaal... :O )
    Ideea era ca... ma apuc de SEO. wish me luck. I need it. :D
    Sper ca voi gasi pe aici un post si dupa ce vom afla nota finala, tot atat de laudativ la adresa aptitudinilor noastre in domeniul sistemelor de e-organization!!! :>
    SUCCES !!!!!!!! :*

    RăspundețiȘtergere