joi, 3 septembrie 2009

Coincidente

Oare chiar exista coincidente?
Daca pana mai ieri mi-ai fi pus intrebarea asta, cu singuranta dadeam un raspuns negativ, dar astazi parca as ezita in a da un raspuns si totusi refuz sa cred ca se intampla fapte si evenimente care pur si simplu se suprapun. Intotdeauna mi-a placut sa cred in chestii palpabile si demonstrate si m-am ferit in a crede in toate acele lucruri legendare si mai ales bisericesti. Asa cum nu cred in coincidenta, asa cred ca totul se intampla cu un scop si fiecare om are acea capacitate si putere de a interveni si de a schimba lucrurile.

Cea mai buna argumentare a mea in ceea ce priveste inexistenta coincidentelor este aceea ca noi nu traim singuri si astfel noi interactionam cu altii si daca facem un mic "calcul", orice gest al meu afecteaza actiunile altor oameni, care la randul lor actioneaza influentand viata altor oameni si tot asa. Astfel traim intr-un mediu in care depindem unii de altii, astfel coincidentele sunt facute pana la urma tot de actiunea unor oameni care au actionat in jurul nostru.

Dar in viata fiecarui om exista o serie de evenimente care nu le putem explica intr-un mod simplu si de accea le numim coincidente.
Uitati un exemplu de ceea ce numesc eu coincidenta: Luni de diminiata primec un telefon in care mi se solicita prezenta la Bucuresti. Marti dupamasa plec la Bucuresti. El a ajuns in oras marti sau luni. Eu stau in Bucuresti 2 saptamani. El sta in Rasnov tot 2 saptamani. Deci noi nu ne vom intalni, pentru ca atunci cand eu ajung in sat la mine, el pleaca din sat. Deci nu ne vom intalni si nici nu va exista o situatie de vedere intamplatoare.
Este o coincidenta faptul ca atunci cand eu am plecat el a venit si astfel astrele au complotat sa nu ne intalnim sau este pur si simplu actiunea unor oameni care au influentat evenimentele din viata mea?

Si totusi, ce se intampla daca fentez si schimb cursul evenimentelor destinate de coincidenta?

2 comentarii: