vineri, 4 decembrie 2009

CSR

Ce este CSR ?

CSR (Corporate Social Responsibility ) reprezinta o conceptie referitoare la contributia pe care trebuie sa o aiba companiile la dezvoltarea societatii moderne.
De-a lungul timpului, aceasta contributie a fost teoretizata diferit de mai multe curente de gandire. Initiativele “responsabile” ale companiilor au fost denumite printr-o varietate de termeni: corporate citizenship, corporate philantropy, corporate societal marketing, community affairs. Pe masura ce statele si institutiile internationale si-au dat seama ca adoptarea principiilor de CSR de catre companii serveste obiectivelor de dezvoltare durabila, a aparut si nevoia unor standarde internationale pentru a defini ce inseamna un “comportament corporativ dezirabil”.

La ora actuala, pentru a demonstra ca este “responsabila social”, o companie trebuie sa inteleaga care sunt principiile de CSR promovate la nivel international si sa raporteze periodic in privinta integrarii acestor principii in activitatile sale.


Orice companie care se respecta trebuie sa bifeze campaniile de CSR in CV. Astfel de campanii sunt la moda, dar implicarea intr-o astfel de campanie nu aduce niciun beneficiu daca campania nu este facuta corect si mai ales este facuta doar pentru faptul ca este la moda si da bine companiei sa realizeze astfel de activitati.

De ce CSR?

Unul din cele mai importante motive de investitie intr-o astfel de campanie este cresterea notorietatii brandului, cu alte cuvinte, imbunatatirea imaginii firmei pe piata.
Dar pe langa acest aspect, CSR aduce si alte beneficii ca: noi oportunitati de afaceri, fidelizarea clientilor si satisfacerea lor, atragerea de noi fonduri, angajati motivati, crearea unui brand de valoare.

Dezavantajele implicarii in campanii de CSR sunt legate de necesitatea alocarii unui buget special si a unei perioade de timp pentru organizarea si pregatirea acesteia, credibilitate redusa, o parte a publicului va reactiona agresiv, atrageri de nemultumiri din partea unor experiti sau ONG-uri. Insa, daca timpul si banii sunt bine investiti, se pot transaforma intr-un avantaj.

Pentru ce vreau sa fiu responsabil ?

Orice companie isi creaza un brand si isi definitiveaza actiunile sub valorile in care crede si vrea sa le promoveze. Este important de evaluat si publicul tinta caruia i se adreseaza compania si mijloacele de informare pe care acesta le utilizeaza. IMM-urile pot sa integreze in politica lor campaniile de CSR care sunt cat mai apropiate de obiectul lor de activitate, fiind preferate domeniile conexe, cele cu care au o sinergie.

Care sunt costurile ?

Implementarea unei astfel de campanii presupune diferite costuri, ce pot fi de natura umana, de investigatii, de implementare, pentru comunitate sau pentru retehnologizare.
Pentru a putea evalua corect costurile trebuie sa reflectam la costul de oportunitate: „Care sunt costurile pe care o companie le poate avea in cazul in care nu este responsabila social?

Ce reprezinta o campanie CSR de succes?

O campanie CSR de succes se raporteaza si comunica cu toti partenerii afectati de activitatile sale: actionari, clienti, furnizori, angajati, comunitatea locala (stakeholders). Acesta campanie are in vedere atat impactul direct, cat si cel indirect al operatiunilor sale asupra mediului si asupra comunitatii. In functie de specificul sectorului de activitate respectiv, gaseste modalitati noi de a minimiza impactul negativ si aduce o abordare pozitiva, inclusiv cea de leadership pentru a-i convinge si pe altii.

Atunci cand se realizaeaza o responsabilitate sociala, trebuie avut in vedere ca o singura campanie nu reprezinta CSR.


Informatii de pe :
HR- Romania
Startups.ro
Responsabilitate sociala

Weekend placut si Mos Nicolae sa va aduca cat mai multe dulciuri.

P.S: Luni revin cu povesti de la team building-ul cu ASER de la Bran.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu