joi, 26 martie 2009

Tata si temele


Ce m-am mai amuzat aducandu-mi aminte acum ca cateva zile ,in timp ce povesteam cu Didi de copilaria noastra. Din poveste in poveste din ras in ras, am ajuns si la traumele copilariei noastre si ne-am dat seama ca povestile noastre seamana foarte mult,probabil se mai regasesc si altii in trauma provocata de tatii care se implica in temele copiilor. Nu am fost un copil care trebuia sa fie batut la cap doar pentru a ma apuca de teme sau pentru a invata, si imi placea sa ma ajute mama la temele de la romana, dar cel care se implica cel mai mult era tata, el ma ajuta la temele de la mate si germana. Si cum era el mereu atent sa imi fac cat mai bine temele, si-a dat seama ca mediana, bisectoarea, inaltimea si mediatoare inseamna toate cam acelsi lucru pentru mine, in triunghiul echilateral e foarte simplu sa le faci, toata lumea stie asta, dar la triunghiul ascutitunghic si obtuzunghic lucrurile sunt putin mai complicate, trebuie sa stii sa ti echerul cu unghiul drept cum trebuie, trebuie sa fi un om cu talent spre geometrie. Timp de 2 zile am dus numai mediane , intaltimi, mediatoare , le-am udat cu lacrimi, am avut sustinerea mamei si pana la urma am reusit sa inving toate acele drepte. Bine, probabil multi nu inteleg de ce zic ca am fost traumatizata, dar cei care au fost in situatia mea de a face teme cu tata la matematica stiu ca nu intotdeauna e cel mai placut moment, tatii nu au rabdarea necesara de a face tema, ei nu inteleg ca atunci cand i intrebi ce inseamna un cuvant,ei trebuie sa iti spuna raspunsul , nu sa te puna sa cauti cuvantul in dictionar,si mai ales nu trebuie sa puna intrebari despre modul cum ai rezolvat temele atata timp cat ele sunt facute. Bine ca am scapat de implicarea lu'tata in temele mele desi cred ca el e nerabdator sa i cer ajutorul in una din multele mele temele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu