marți, 9 februarie 2010

La cratita

Adevarul e ca nu stiu sa gatesc si sunt un semi dezastru in bucatarie, dar cu toate astea imi place sa imi bag nasu si sa imi dau aere de bucatareasa atunci cand fieb paste sau doar incalzesc mancarea de la KFC.

Nu am niciodata rabdare si daca cumva pun mana si gatesc cu siguranta nu va iesi ceva aspectuos. Stiu sa fierb oua, sa curat cartofi si sa imi fac cartofi fierti cu smantana si telemea, stiu sa fierb spaghete, sa fac budinca, sa prajesc ochiuri, sa fac omleta si cam orice e semipreparat. In principiu nu mor de foame, dar nici nu pot sa ma laud cu bunatatile gatite de mine. In fond, atat timp cat stiu sa imi fac cafea totul e suficient pentru mine.

Ce imi place mie cel mai mult sa gatesc sunt spaghete bolognese. Pui apa la fiert. Cand fierbe apa adaugi pastele. Intre timp prajesti carnea, faci sosu, care poate fi cumparat sau poate fi facut dint-un suc de rosii, cu o ceapa mica fiarta, cateva mirodenii, foi de dafin, busuioc, oragano. Scoti pastele, pui sosul cu carnea peste paste si deasupra pui parmezan sau cascaval ras si se serveste neaparat cu un pahar de Cola.
E singura "reteta" mai complicata care stiu sa o fac, dar care cu siguranta imi iese cel mai bine.

Ultima oara cand am incercat, nu sa gatesc ci sa fac ceva pentru a-mi umple stomacul a fost cartofi fierti. Am curatat cartofii, am pus apa la fiert cu cartofii, am dat focul destul de tare pentru a grabi fierberea loc. Si acuma intervine marea mea problema, de ce trebuie sa stai in bucatarie cand gatesti, sa stai singur si sa te uiti cu fierbe o oala cu cartofi. Asa ca m-am dus frumos in fata laptopului, am inchis toate usile pentru a fi sigura ca aburii nu imi ataca hainele si am inceput sa messuiesc si sa umblu din site in site. La un moment dat m-am gandit ca probabil trebuie sa merg ce fac cartofii mei, dar aveam lucruri mai importante. Dupa vre 15 minute, cand ajung in bucatarie, simt miros de copt, oala era neagra, cartofii nu mai erau fierti, ci prajiti. Si uite asa am ajuns sa nu mai mananc, sa stric o oala si sa ma conving de faptul ca gatitul nu e pentru mine.

In schimb, Radu nu numai ca gateste, dar are si talente de bucatar. Are un mod specific de a deschide pastele, stie sa faca piure,o data mi-a gatit pene siciliene, de curand a facut mamaliga si a fost chiar buna. Spaghetele bolognese sunt de acum si specialitatea lui. E dispus si nu spune ca gatesc groaznic atunci cand incerc sa imi manifest talentele de mare bucatareasa. Dar pana la urma, de ce trebuie sa gatesc eu, cand el poate face asta si chiar o face bine.

Asa ca am hotarat, de acum o sa il las sa fie el singurul bucatar din relatie.
Prietenul meu nu are super puteri, nu a salvat inca lumea, dar are talente de bucatar.

2 comentarii:

  1. Ce simpatica e ea:* . Nu pot sa te contrazic la faza cu talentul meu gastronomic, insa nici tu nu esti un dezastru cum zici:*. Sa te gandesti la niste retete noi pe care sa le punem in practica.

    RăspundețiȘtergere
  2. nu sunt un adevarat dezastru, dar sunt o drama queen :D

    RăspundețiȘtergere